- Blocaj în negocierile pentru formarea noului guvern
- La 35 de ani de la Revoluție, dosarul crimelor din acele zile zace în justiție
- Klaus Iohannis, de Ziua Victoriei Revoluției – „România este într-un moment de cumpănă"
- Elenei Lasconi: „România trebuie să se desprindă de un sistem corupt și să aleagă drumul drept”
- Atac tragic la târgul de Crăciun din Magdeburg
Revocare la vârful ONRC: Valentina Burdescu înlocuită de Luiza Mardare, în urma unui management defectuos al procesului de digitalizare
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Ministrul Justiției, Alina Gorghiu, a anunțat joi, 12 septembrie 2024, revocarea din funcție a directorului general al Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), Valentina Burdescu, în urma unui raport al Corpului de Control care a identificat un management defectuos în implementarea noului sistem informatic al instituției. În locul său, Luiza Mardare, fost director al ORCT Constanța, a fost numită în funcția de director general al ONRC.
Raportul Corpului de Control, inițiat în contextul criticilor publice legate de disfuncționalitățile sistemului informatic, a evidențiat faptul că deciziile privind punerea în funcțiune a noului sistem la 26 iulie 2024 și suspendarea activității ONRC și a oficiilor teritoriale între 16 și 25 iulie au fost luate exclusiv de Burdescu, fără consultarea personalului. Mai mult, testarea insuficientă a aplicației informatice a generat numeroase deficiențe în activitatea instituției.
Într-un comunicat de presă, Ministerul Justiției a subliniat importanța digitalizării serviciilor ONRC pentru creșterea utilizării soluțiilor de e-guvernare și eficientizarea proceselor interne. Cu toate acestea, problemele întâmpinate în procesul de implementare a noului sistem informatic au determinat măsuri urgente.
„Concluziile raportului Corpului de Control arată că deciziile cu privire la implementarea noului sistem informatic și testarea insuficientă a acestuia au generat disfuncționalități semnificative în activitatea ONRC”, se arată în comunicatul Ministerului.
Totodată, ministrul Justiției a solicitat conducerii ONRC să îmbunătățească comunicarea cu mediul de afaceri și cetățenii, subliniind faptul că aceasta a fost „profund deficitară” în ultima perioadă. De asemenea, au fost organizate ședințe săptămânale cu directorii oficiilor teritoriale pentru identificarea soluțiilor care să depășească problemele tranzitorii legate de noul sistem informatic.
Pentru a sprijini soluționarea rapidă a dosarelor înregistrate la ONRC, Guvernul a adoptat o Ordonanță de Urgență care prevede suplimentarea personalului și reîncadrarea consilierilor juridici pe funcții de registratori. În plus, conducerea instituției va prelua atribuții suplimentare pentru a asigura fluidizarea activității.